2021/03/28

El meu primer any de mestra - Dolors Masferrer

El meu primer dia de mestra, ben mirat quin va ser?


Potser puc parlar de diferents primers dies de mestra. Per què? Doncs perquè des dels 15 anys  que als estius a Vila-seca ja tenia un grup d’infants a casa  per fer el que s’anomenava “ fer repàs” on fèiem moltes coses esdevenint gairebé el que diríem ara Escola d’estiu.
Aquesta experiència em va ajudar a decidir a ser mestra. 


L’any 1978 ja treballava a l’Escola Casals-Gràcia i d’aquí van sortir els textos i el treball realitzat junt amb unes companyes sobre el “Text lliure a l’escola” publicat per E.U.M.O en la Col·lecció Apunts (tal com podeu veure a la imatge).  


I aquí bàsicament hi ha una idea remarcable que m’ha acompanyat  en tots els primers dies de mestra en una escola, en un curs i en un altre i sempre...I és partir de la voluntat de cada infant, apropant-me a ell,  al lloc on viu, conèixer les seves vivències, que la seva motivació per aprendre, per conèixer, per saber, per créixer com a persona  també sigui la meva. I així enmig de les pors a equivocar-me que també hi han estat  -per què no dir-ho- sorgeix la força de l’estima, del respecte, de la il·lusió que va configurant el fet de SER mestra  que m’ha acompanyat i m’acompanya tota la vida.      


Un altre primer dia destacable va ser quan vaig arribar a l’escola “Ignasi Iglesias”    de Tordera com a mestra de català  de P4 a 8è. on per tota programació o planificació vaig rebre el diccionari dels verbs conjugats, aquell petitó de color verd, un exemplar de la Revista Cavall Fort( crec que era el n.16) i una bicicleta( l’escola constava de dos edificis , un a cada punta del poble). I recordo que el primer dia en una classe de 8è. per presentació  els vaig explicar la Llegenda dels “Pescallunes” de Torelló i després de demanar-los-hi si a Tordera hi havia alguna llegenda, ells m´ en van explicar dues, la d’ “En Pere Botero”  i la “Dels corders de Blanes” de les quals en va sorgir tot el treball que va esdevenir després.  


Bons records.




1 comentari:

  1. Que bonic tot el que expliques Dolors. Les aventures de Tordera, la immersió lingüística que va ser objectiu guerrer quasi bé, l' aprendre a aprendre que tan bé va descobrir-nos la Mercè Torrents i que sí o sí ens va fer millors a tots, mestres i alumnes, el compartir experiències a través de publicacions com la teva -revolucionària en aquells temps- sobre el text lliure, l'acompanyar els nostres infants fent vida d'escola i creixent amb ells... quina meravella d' ofici oi?

    ResponElimina